Witaj na stronie Platformy Turystycznej Biura Podróży BARTEK WYJAZDY GRUPOWE  |   tel/fax +48 33 822 70 93  |  kom. +48 501 295 530  |  Napisz do nas

Dobre praktyki

Printer Friendly and PDF

Zdajemy sobie sprawę, iż większość zawartych tu informacji jest dla Państwa oczywista ale ponieważ zdarzają się przykre niespodzianki postanowiliśmy zatem opracować coś na wzór ściągi, która może przydać się każdemu w czasie wycieczki szkolnej i nie tylko a z pewnością uczyni każdą wycieczkę lepszą, ciekawszą i bezpieczniejszą dla jej uczestników.

  1. Ale uwaga zgodnie z obowiązującymi w Unii Europejskiej przepisami dotyczącymi podróżowania autokarami zabrania się w autokarze spożywać posiłków oraz picia napojów, podyktowane jest to względami bezpieczeństwa i możliwością zachłyśnięcia się lub zadławienia. W czasie każdej wycieczki szkolnej są organizowane postoje, można wtedy swobodnie spożyć posiłek lub ugasić pragnienie. Przejeżdżający obok patrol Policji może zatrzymać autokar i ukarać mandatem opiekę za nie dostosowanie się do tego przepisu.
  2. W czasie wycieczki szkolnej opieka / nauczyciele i rodzice / powinna podzielić się na 3 części i zająć miejsca w autokarze w następujący sposób: z przodu autokaru, w środku / coraz częściej właśnie w tym miejscu znajdują się drzwi / oraz na końcu autokaru. Każda „lotna” kontrola Policji lub Inspekcji Drogowej w czasie wycieczki rozpoczyna się od sprawdzenia rozmieszczenia opieki. Brak dostosowania się do tych wymogów jest karany mandatami bezpośrednio w autokarze. Mandat płaci każdy z opieki kto nie dostosował się do tego wymogu.
  3. Istnieje zasada iż na / stołówkę, jadalnię lub do restauracji / gdzie spożywamy posiłek jeżeli jest on podany w formie szwedzkiego stołu to po pierwsze nie wnosimy plecaków, toreb, walizek i reklamówek / aby nie być posądzonym o wynoszenie jedzenia / oraz nie robimy sobie kanapek na potem oraz nie zabieramy z sobą jedzenia w żadnej postaci. O ile zdarza się iż obsługa sali przymknie oko na takie zachowanie przy klasycznej stołówce na kolonii czy w małym pensjonacie w górach to zupełnie inaczej reagują kelnerzy w wypadku sal restauracyjnych w hotelach ** i ***. Nocując w tej klasie hoteli z dziećmi podpowiadajmy dzieciom właściwe zasady zachowań aby uniknąć nieporozumień.
  4. Coraz częściej aby obniżyć koszty wycieczki dochodzi do łączenia 2 lub nawet 3 klas, które podróżują jednym autokarem. Odwołujemy się w tym miejscu do Państwa osobistych doświadczeń gdy trzeba dotrzeć jednocześnie z partią informacji do 20 lub 30 dzieci w klasie, a nasz pilot lub przewodnik musi przemówić do 40,50 a czasem 60 dzieci. W tej chwili docieramy do sedna naszej prośby: jeżeli nie pomaga w autokarze nawet mikrofon ze wzmacniaczem to coś jest nie tak. Jeżeli kierowca nie może już wytrzymać zgiełku po pierwszym dniu a przed nim jeszcze dwa z trzydniowej wycieczki to także coś jest nie tak. Apelujemy do Państwa o to byście użyli zdobytego przez lata autorytetu i pozwolili wykonywać właściwie pracę pilotowi i kierowcy oni to docenią i zrobią wszystko byście wrócili uśmiechnięci i zadowoleni z każdej wycieczki.
  5. O ile panowanie nad grupą jest stosunkowo łatwe w autokarze to nasza druga prośba o bezwzględną pomoc w czasie gdy opuścimy już autokar i zwiedzamy np. Warszawę. Państwo znacie swoje dzieci nie tylko ich charaktery ale znacie każdego ucznia, wiecie jak wygląda. Jeżeli pilot mający na głowie korki w stolicy, autokar dłuższy od 5 samochodów osobowych, którym ma się wszędzie zmieścić i punktualnie dojechać a jednocześnie ma przekazać uczestnikom wycieczki wszystkie najważniejsze i najbardziej atrakcyjne treści związane ze zwiedzanym miastem czy obiektem to nie może ciągle liczyć dzieci, pilnować rozciągającej się grupy, odchodzących nagle na lody czy do wc młodych ludzi. Brak współpracy z Państwa strony w takiej sytuacji skazuje wycieczkę na niepowodzenie. Prosimy zatem o pomoc i współpracę od pierwszej do ostatniej chwili wycieczki, jeżeli Państwo zadbacie o sprawne przemieszczanie się grupy i punktualne przychodzenie na zbiórki to pilot z pewnością mogący zająć się wtedy tylko organizacją i przekazywaniem dzieciom własnej wiedzy zrobi to najlepiej jak umie.
  6. Pytamy, wierzymy ale sami sprawdzamy. Kolejna prośba: przed opuszczeniem pokoju przez grupę w miejscu zakwaterowania i po skończonej wycieczce po opuszczeniu autokaru proszę sprawdźcie Państwo dokładnie pokoje i autokar. Zostawmy jedne i drugie takimi jakie zastaliśmy. Nie rozpuszczajmy dzieci do domu przed skończeniem przez Państwa przeglądu w autokarze, jeżeli Jasiu naśmiecił to niech po sobie posprząta a jeżeli Zosia zostawiła komórkę to jest ostatnia szansa iż teraz ją znajdziemy.
  7. Przypominam iż biuro nie odpowiada za rzeczy pozostawione w hotelach czy w autokarze. Zwracamy na to uwagę ponieważ najczęściej giną telefony komórkowe, portfele i kompaktowe aparaty fotograficzne. Autokar wraca z wycieczki najczęściej na bazę w późnych godzinach wieczornych, jest sprzątany / jeżeli zdarzyło się Państwu sprzątać własny samochód to wyobraźcie sobie sprzątanie 10 razy większego autokaru/ wdeptane w wykładzinę paluszki, sterty kubków, reklamówek i opakowań, dziesiątki pustych butelek a na koniec – najgorsze – guma do żucia na siedzeniu, już tylko potargane zasłonki przy oknie i „skopane” białe zagłówki – skąd wiem, że skopane ?   Ponieważ są na nich odbite podeszwy butów a jeszcze kilkanaście godzin temu było tu tak czysto, aż chciało się jechać na wycieczkę.
  8. Kto z Państwa wie jak w ciągu jednej nocy rozebrać kilka foteli zdjąć pokrowce wyprać plamy po sokach, coli i gumie do żucia ? dlatego w poprzednim akapicie wspomniałem nieśmiało ...”że, jeżeli Jasiu naśmiecił to niech po sobie posprząta ...”/ a wracając do zagubionych komórek, autokar następnego dnia wyjeżdża pomiędzy 5 a 6.00 rano, inna grupa inne miasto czasem inny kraj. Jeżeli tak się zdąży, że komórka wsunie się pomiędzy fotele to nie zauważy jej kierowca podczas nocnego sprzątania a za kilka dni znajdzie go przez przypadek kolejny pasażer siedzący w fotelu Państwa syna lub córki który bez oporów moralnych go sobie przywłaszczy a wtedy komórka zmienia właściciela w sposób nieodwracalny.  Prosimy również nie składać reklamacji na nasze biuro z powodu braku rozwieszonych po całym autokarze reklamówek jednorazowych, zostało to zabronione i jest konsekwencją wprowadzania w życie przepisów zabraniających spożywania posiłków i napoi w autokarze.
  9. Aby ostatecznie uniknąć pomówień o zniszczony zagłówek, złamany fotel, czy urwany pas bezpieczeństwa, każdorazowo przed wejściem grupy do autokaru, kierownik grupy wraz z pilotem i kierowcą sprawdzają stan wyposażenia autokaru, podobnie po zakończeniu wycieczki.

 

Partnerzy